donderdag 16 oktober 2014

Tripje naar het Harry Potter kasteel

Deze week was het herfstvakantie, heerlijk tussendoor een weekje bijkomen van 2 maanden school (als je nog naar school gaat). Normaal ga ik nergens heen tijdens de herfstvakantie, maar dit keer heb ik een klein tripje gemaakt. Ik ben deze week naar Engeland geweest samen met m’n moeder, broertje en vriend! Een boottocht van ongeveer 16 uur heen en 16 uur terug, pittig lang reizen dus. In Engeland aangekomen zijn we naar het Alnwick Castle geweest, het kasteel van Harry Potter!



Op de boot naar Engeland was de zee gelukkig rustig en hebben we ons prima vermaakt. We zijn naar de bioscoop geweest (een klein kamertje met een beamer en een paar stoeltjes). We hebben de film “Lucy” gekeken, een echte aanrader! Ik heb merendeels met m’n mond open gekeken, heel indrukwekkend! “Een vrouw, per ongeluk gevangen in een duistere deal, neemt wraak op haar ontvoerders en verandert in een meedogenloze strijder geĆ«volueerd voorbij de menselijke logica.”

Na een nachtje in een kleine hut met twee stapelbedden (waarin ik heerlijk heb geslapen) zijn we aangekomen in Engeland en worden we met een taxi naar het kasteel gebracht. Na 3 kwartier in de taxi komen we aan bij het kasteel. Wanneer we een tijdje rond hebben gelopen in het kasteel en op de binnenplaats van het kasteel, komen we tot de conclusie dat er niet veel van Harry Potter te zien is. Er werden vlieglessen aan kleine kindjes gegeven en een tour waarbij er verteld werd waar wat is opgenomen. In het kasteel vindt je veel informatie over de geschiedenis van het kasteel en over de familie Percy die al 700 jaar het kasteel in bezit heeft. Ik mocht in het kasteel geen foto's maken, wat ik heel jammer vond, want alles zag er zo mooi uit. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de gigantische en prachtige tuin van het kasteel, hierin stond een mega grote fontein, een hele grote boomhut waar je iets kunt eten en drinken, kleine beekjes en heel veel bloemen! Tot slot werden we na bijna 4 uur daar te zijn geweest, opgehaald door de taxi en die bracht ons weer terug naar de boot.




De terugreis op de boot was een stuk minder prettig dan de heenreis. We kwamen in een storm terecht midden op zee, waardoor de boot was zo erg aan het schommelen was, dat je niet eens normaal meer kon lopen. We hebben die avond aan boord in het restaurant gegeten, maar erg lekker eten is het niet als het lijkt of je in een achtbaan zit! Voor afleiding hebben we die avond nog even in de “nachtclub” gezeten, waar er een live band aan het spelen was. We zijn die avond ook maar vroeg naar bed gegaan, ook al kon niemand echt goed slapen (behalve ik), ik heb overal doorheen geslapen en werd de volgende ochtend ook heerlijk uitgerust wakker, haha.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! 
xoxo

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik ben toevallig vorige week in universal geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen